انواع استراتژی‌های بازاریابی

انواع استراتژی‌های بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی از 3 قسمت تشکیل می‌شوند.قسمت اول در مورد اندازه، ساختار و رفتار بازار است. قسمت دوم، تعیین قیمت، میزان تولید، استراتژی توزیع و بودجه بازاریابی در سال اول است و قسمت سوم استراتژی بازاریابی، پیش بینی فروش بلند مدت و تعیین اهداف  سود و استراتژی آمیخته بازاریابی در طول زمان است. (روستا، 1384)

استراتژی‌های مالی

بخش‌های مالی و حسابداری در سازمان‌ها یک نقش استراتژیک را ایفا می‌کنند. چرا که یکی از مهمترین منابع لازم برای اجرای استراتژی‌ها که پول می‌باشد را  تحت کنترل خویش دارند. در اجرای استراتژی منبع پولی مورد نیاز می‌باشد: الف. سرمایه برای رشد و تحقق اهداف و اجرای استراتژی‌های مرتبط بودجه‌های عملیاتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های تجاری در دست اجرا.

استراتژی‌ها منابع انسانی

الگوی تصمیمات درباره انتخاب، آموزش و پرداخت پاداش و مزایا به کارکنان، استرتژی منابع انسانی را به وجود می‌آورد. مدیران منابع انسانی بین مدیریت و کارکنان سازمان و گروههای ذینفع خارجی مثل اتحادیه‌های کارگری و قانون‌گذاران دولتی و غیره نقش هماهنگ کننده ایفا می‌کنند.

استراتژی تحقیق و توسعه

در بسیاری از سازمان‌ها، تلاش‌های تحقیق و توسعه برای اجرای کارآمد استراتژی بسیار ضروری است. این نوع استراتژی که از تصمیمات و اقدامات انجام شده در تحقیق و توسعه، مهندسی، فعالیت‌های پشتیبانی ناشی شده است، همان استراتژی تحقیق و توسعه می‌باشد.

استراتژی تولید و عملیات

وظیفه مدیران تولید و عملیات، طراحی و مدیریت فرآیندهاست. با این استراتژی سازمان قادر می‌گردد محصولات و خدماتی را ارائه کند که منتهی به مزیت رقابتی می‌شود. یک واحد عملیات کارآمد لزوما واحدی نیست که متعهد به حداکثر کارایی شده باشد، بلکه واحدی است که سعی در هماهنگ نمودن تجاری دارد.

 

 

 

 

استراتژی سیستم‌های اطلاعاتی

این استراتژی، تکنولوژی سیستم‌هایی که حداقل برای عملیات، طرح‌ریزی و کنترل فعالیت‌های تجاری ضروری هستند را در اختیار سازمان قرار می‌دهد. در برخی موارد، سیستم‌های اطلاعات جامع به عنوان اساس و پایه مزیت رقابتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مزیت امکان مدیریت هزینه و استفاده کارآمد و همزمان اطلاعات بازار را فراهم می‌کند. (روستا، 1384)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme